Wat is nieuw bij ChristianAnswers.Net?

Wat vindt God van “zendingsverkering”?

Bekijk deze bladzijde in het: Engels (English) Hongaars, Zweeds

(Brief)

Ik heb een jongen ontmoet die ik erg graag mag. Onlangs ontdekte ik dat hij Jehova’s getuige is. Ik weet dat het misschien verkeerd is om met hem om te gaan, maar ik vroeg me af of er een mogelijkheid is dat ik hem kan veranderen van overtuiging. Ik ben bang dat hij naar de hel zal gaan als ik hem niet probeer te bekeren. Kunt u me helpen?

—Summer

Young couple. Photo copyrighted. Ik begrijp hoe opwindend het is als je iemand ontmoet die je erg graag mag. Je wordt er als het ware naar toe getrokken.

Er wordt momenteel aan twee kanten aan je getrokken. Je bent gek op die jongen en wilt graag verkering met hem, maar je weet ook wat God van je vraagt. En die twee komen niet met elkaar overeen.

Ik hoef niet veel woorden vuil te maken om je eraan te herinneren wat God zegt over christenen die verkering nemen met niet-christenen. God weet dat het een riskante onderneming is, en hij zegt dat we er niet aan moeten beginnen.

“Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken?” (2 Kor. 6:14).

Als je weet dat iemand niet bekeerd is, moet je geen verkering met die persoon nemen. Dat begreep je wel, maar nu ben je verder ook nog bezorgd over zijn relatie met God. En dat siert je.

Wees echter voorzichtig met de verleiding om betrokken zijn bij zijn bekering tot Christus. Zendingsverkering werkt zelden. En God vraagt dit ook niet van je.

Dus dit is wat ik je aanraad. Ten eerste ga samen met een paar goeie christenvrienden bidden voor deze jongen. Alleen God kan zijn hart veranderen. Vraag Hem om dat ook te doen.

Ten tweede, praat met je jeugdleider of een christen volwassene, bij voorkeur een man en vraag hem om tegen deze jongen te gaan getuigen. Vraag hem om met deze jongen te gaan praten over zijn relatie met de Heer.

En tenslotte, ga door met het zoeken naar Gods wil, dat die op de eerste plaats komt te staan. Forceer geen relatie met die jongen. God kon je wel eens bewaren voor een heleboel hartzeer en moeite. Of misschien wordt deze jongen op een dag wel bekeerd en dan kunnen jullie aan een mooie relatie gaan werken.

Alleen God weet het. Maar denk er ook aan, dat God je de verlangens van je hart wil geven.

´Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden. (Matt. 6:33).

Dus vertrouw op God, Summer. Wees trouw aan hem. En als het niet deze jongen zou worden, nadat hij zijn leven aan Christus heeft gegeven, dan heeft de Heer iemand voor je die nog geweldiger is.

Translated by: Josine

Author: Dawson McAllister of Dawson McAllister Live!

[ Als deze informatie je van dienst is geweest, wil je dan biddend overwegen om ons een donatie te geven om deze geloofsopbouwende dienst beschikbaar te houden voor jou en je gezin. Donaties zijn aftrekbaar van de belasting. ]

Copyright © 1997, Dawson McAllister Live!, All Rights Reserved - behalve als aangegeven op bijgaande “Usage and Copyright” bladzijde die gebruikers van ChristianAnswers.Net het recht verleent deze bladzijde te gebruiken voor thuis, persoonlijk gebruik, kerken en scholen.

Dawson McAllister Live!

ChristianAnswers.Net
Christian Answers Network
PO Box 577
Frankfort KY 40602
USA

Teen Qs™—Christian Answers for teenagers Christian Answers home page
home page
directory
Christian Answers Network HOMEPAGE and DIRECTORY