Wat is nieuw bij ChristianAnswers.Net?

Ik zit in een bende. Kan God mij redden?

Bekijk deze bladzijde in het: Engels (English)

(brief)

Ik ben een bendelid. Ik gebruik dope, ik drink en ik vecht. De politie heeft me al vaak opgepakt voor allerlei akkefietjes, inclusief een poging tot moord. Ik ben nooit ergens voor veroordeeld omdat de slachtoffers altijd hun aanklacht introkken. In gevechten tussen bendes, heb ik bijna lui gedood, maar nog net niet. Mijn ouders weten hier niks van.

Kan God me werkelijk redden van alle misdaden die ik heb begaan? Ik heb een paar misdaden gedaan, waarvan niemand afweet. Weet God het? Kan ik toch nog naar de hemel gaan, ondanks dat mensen me een overtuigd crimineel noemen?

Ik zou ook willen weten of er nog een manier is om uit de bende te treden. Help me---

—Toby

Toby, je zit in een benarde situatie. Je hebt gewoon duidelijke antwoorden nodig en die ga ik aan je geven.

  1. Police CarGang Member. Photo copyrighted.‘Kan God me werkelijk redden van alle misdaden die ik heb begaan? Ik heb een paar misdaden gedaan, waarvan niemand afweet. Weet God het?”

    Toby, ik wil je voorstellen aan een man in de bijbel die Paulus heette. Paulus was een bendelid die Christenen vervolgde. Als groep - met Paulus als leider – gingen ze erop uit om Christenen te zoeken om ze in de gevangenis te gooien en zelfs te doden. Die man haatte mensen die van Jezus hielden.

    Op een dag, toen hij onderweg was om nog meer Christenen te vervolgen verscheen Jezus aan hem. Het was zo’n adembenemende ontmoeting dat Paulus op zijn knieën zonk en daarna verschillende dagen blind was.

    Door deze ontmoeting zag Paulus in wat een misdadiger hij was, een bendeleider die gezondigd had tegen God. Hij schreeuwde het uit naar God en God redde hem. Deze man schreef in Romeinen 10:13:

    “Iedereen die de naam des Heren aanroept zal behouden worden.” (TLB)

    Toby, wat voor slechte dingen je ook hebt gedaan, God kent ze allemaal. Hebr. 4:13:

    “Niet van wat geschapen is blijft voor hem verborgen, alles is onverhuld en volkomen zichtbaar voor de ogen van hem aan wie wij rekenschap moeten afleggen.”

    God weet alles, Toby en toch houdt hij nog heel veel van jou. De bijbel zegt in Romeinen 3:23,24:

    “Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost.”

    Niets staat je dus in de weg om gered te worden. Je hebt slechte dingen gedaan – maar niet slechter dan Paulus. Toby, als je schreeuwt naar God en hem vraagt om je te redden dan zal hij dat doen.

  2. Kan ik toch nog naar de hemel gaan, ondanks dat mensen me een overtuigd crimineel noemen? Ik zou ook willen weten of er nog een manier is om uit de bende te treden. Help me---

    Als het zo is dat een overtuigd crimineel zijn wil zeggen dat je een slecht mens bent, niet waardig om naar de hemel te gaan, dan was Jezus de slechtste persoon die ooit geleefd heeft. Hij werd ervan beschuldigd een crimineel te zijn en veroordeeld tot de dood. Hij werd samen met twee andere mannen gedood - allebei criminelen, dieven. Deze twee dieven waren slecht. Niemand kan zeggen wat ze precies hebben gedaan, maar het was slecht genoeg om ter dood te worden gebracht.

    Luister naar wat een van die criminelen tegen Jezus zei in Lucas 23:29-43

    “Een van de gekruisigde misdadigers zei spottend tegen hem: “Jij bent toch de messias? Red jezelf dan en ons erbij!” Maar de ander wees hem terecht met de woorden: “Heb jij dan zelfs geen ontzag voor God nu je dezelfde straf ondergaat? Wij hebben onze straf verdiend en worden beloond naar onze daden. Maar die man heeft niets onwettigs gedaan.” En hij zei: “Jezus, denk aan mij wanneer u in uw koninkrijk komt.”Jezus antwoordde: “Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn.”

    Toby, die ene crimineel is in de hemel bij Jezus. Je kunt ook de eeuwigheid in de hemel doorbrengen. Heb je al tot God geschreeuwd en hem gevraagd om je te redden? Hij zal niet alleen je ziel redden, maar hij zal je ook redden uit de bende. Er is een uitweg. Die begint met Jezus. Huil het maar uit naar Jezus om gered te worden. Nadat je dat hebt gedaan, ga dan naar de voorganger of je jeugdleider en vertel je hele verhaal. Ik beloof je, dat ze blij zullen zijn om je te helpen.

[ Als deze informatie je van dienst is geweest overweeg dan bidden om ons een donatie te geven om deze geloofsopbouwende dienst beschikbaar te houden voor jou en je gezin. Donaties zijn aftrekbaar voor de belasting. ]

Translated by: Josine

Auteur: Dawson McAllister van Dawson McAllister Live!

Copyright © 1997, Dawson McAllister Live!, All Rights Reserved - behalve als aangegeven op bijgaande “Usage and Copyright” bladzijde die gebruikers van ChristianAnswers.Net users het recht verleent om deze bladzijde te gebruiken voor thuis, persoonlijk getuigenis, kerken en scholen.

Dawson McAllister Live!

ChristianAnswers.Net
Christian Answers Network
PO Box 577
Frankfort KY 40602
USA

Teen Qs™—Christian Answers for teenagers Christian Answers home page
home page
directory
Christian Answers Network HOMEPAGE and DIRECTORY