Wat is nieuw bij ChristianAnswers.Net?

Ik ben lelijk, waarom is schoonheid zo oneerlijk verdeeld door God?

See this page in: English

“Waarom maakte God sommige mensen lelijk en anderen zo mooi? Dat is niet eerlijk. Ik kijk steeds in de spiegel en vraag me dan af waarom juist ik zo lelijk moet zijn en zo'n lelijk lichaam moet hebben, terwijl al mijn vrienden mooi zijn en een mooi figuur hebben. Waarom was God zo oneerlijk tegen mij?”
--Erin

Dank je voor je eerlijkheid, Erin. Ik ken veel tieners die met hetzelfde probleem worstelen als jij. Je bent duidelijk boos op God, omdat je vindt, dat God je bedrogen heeft, omdat Hij je niet een mooier gezicht en lichaam heeft gegeven.

En omdat je zo open en eerlijk bent tegen me, wil ik ook eerlijk tegen jou zijn - God handelt met ons niet oneerlijk. Hij handelt alleen uit liefde. Als Hij naar recht met ons zou handelen, zouden we zelfs nooit geboren zijn. Integendeel, Hij zou ons doen naar al de zonden, waarvan Hij van te voren weet, dat we die gaan bedrijven. Het feit, dat je leeft en gezond bent betekent, dat God genadig voor je is.

Hoewel God je liefheeft, heeft Hij ook raad voor je over hoe je met je boosheid moet omgaan. Lees maar eens in de Bijbel in Jesaja 45:9,10: "Wee hem, die met zijn Formeerder twist, een scherf onder aarden scherven. Zal ook het leem tot zijn vormer zeggen: Wat maakt gij? of uw werk: Hij heeft geen handen? Wee hem, die tot zijn vader zegt: Wat verwekt gij? En tot de vrouw: Waarom hebt gij barensween? " (NBG).

Het is natuurlijk waar, dat sommige mensen aantrekkelijker zijn dan anderen, wat betreft een knap gezicht of een mooi figuur Maar onze maatschappij legt veel te veel nadruk op het lichaam en niet genoeg op de binnenkant. God doet dat niet. Denk eens in wat God tegen Samul zei in 1 Samul 16:7 - "Let niet op zijn voorkomen noch op zijn rijzige gestalte, want Ik heb hem verworpen. Het komt immers niet aan op wat de mens ziet; de mens toch ziet aan wat voor ogen is, maar de Here ziet het hart aan." (NBG).

Als het voor God belangrijk zou zijn om er goed uit te zien, dan zou Jezus toch zeker een stuk geweest zijn, niet waar? Maar dat was Hij niet. In Jesaja 53:2, wordt Jezus als volgt beschreven: "Hij had gestalte noch luister, dat wij Hem zouden hebben aangezien, noch gedaante, dat wij Hem zouden hebben begeerd." (NBG) Weet je, Erin, Jezus was niet 'good looking', toch heeft Hij de wereld op z'n kop gezet, omdat Hij wandelde met God.

Daar moet je je op concentreren, Erin - wandel met God. Hij heeft een plan voor jou en je lichaam is een onderdeel van dat plan. Misschien wil Hij juist wel, dat jij gaat werken met mensen die er maar gewoontjes uitzien en je gaat ze helpen om hun innerlijk mooi te maken, dat deel van een mens, waar God echt belangstelling voor heeft. En geloof me, God werkt voortdurend aan jou, aan de persoon, die je in feite bent. Erin, geef Hem de kans om te doen wat Hij zo graag wil.

In plaats van je af te vragen: 'Waarom ben ik niet mooier aan de buitenkant?' stel je dan deze vraag: 'Hoe kan ik met God samenwerken om mijzelf mooier te maken aan de binnenkant?'

Als je dat gaat doen zul je je prima voelen, dat beloof ik je.

[ Indien deze informatie U geholpen heeft, overweeg, in gebed, een gift om te helpen in de onkosten om deze geloofsopbouwende dienst beschikbaar te maken voor U en uw familie! Giften zijn aftrekbaar van de belastingen. ]

Translation by Josine
Auteur: Dawson McAllister of Dawson McAllister Live!

Copyright © 1997, 1998, Dawson McAllister Live!, All Rights Reserved - behalve als aangegeven op debijgevoegde “Usage and Copyright” bladzijde, die gebruikers van ChristianAnswers.Net het recht verleent om deze bladzijde te gebruiken voor thuis, persoonlijk getuigenis, kerk en school.

Dawson McAllister Live!

ChristianAnswers.Net/dutch
Christian Answers Network
PO Box 577
Frankfort KY 40602

Go to index page ChristianAnswers.Net
CAN Home
Shortcuts
Christian Answers Network HOMEPAGE and Domein Gids